Outelágazás

Az új szezon margójára

2024. augusztus 17. - Woolwich

A tovább mögött Pataki kolléga osztja meg gondolatait az új szezon kezdete előtt...

Arsenal pre-season 2024/25: Fixtures and schedule

Ritkán írok posztokat, vannak itt, akik sokkal jobbak ebben nálam. Viszont most egy átsörözött péntek este után, „kipihenten” hajnali 5:54 kor itt ülök és írok. Talán nem véletlen, hogy ilyen korán kipattant a szemem a mai reggel, hiszen végre itt az új szezon és izgatott vagyok, talán most még jobban az eddigieknél is.

Nem kergetek hiú ábrándokat, nem fogom kijelenteni, hogy idén bajnokok leszünk, hiszen miért is tenném? Visszagondolva az előző két szezonra, nagyon vegyes érzelmeim voltak, főleg akkor mikor májusban az utolsó forduló végén kiderült, hogy lemaradtunk ismét. Ez egy olyan fájó dolog volt számomra, amit akkor nagyon rosszul dolgoztam fel. Május legelső napján sajnos a faterom hirtelen itt hagyott engem. Nem mondanám, hogy sok dolgot tanultam tőle, viszont az egyik legfontosabb dolgot az életemben neki köszönhetek, ez pedig a foci iránti szenvedély. Fiatalabb korában labdarúgó, egész életén át szenvedélyes Újpest szurkoló volt. Biztos vagyok benne, hogy tőle ered minden labdarúgással kapcsolatos romantika az életemben, hisz én is sokáig fociztam és abban is biztos vagyok, hogy az Arsenal iránti szenvedélyem engem is végig fog kísérni az életemen. 

Arteta opens up on how his players are feeling ahead of season opener -  Just Arsenal News

Visszakanyarodva, nem jelentem ki, hogy bajnokok leszünk, VISZONT ez most már elvárás a csapat felé, szerintem ez egyértelmű és kicsit átreformálódott a dolog bennem az előző két szezonnal kapcsolatban is. Büszke vagyok, hogy itt tartunk, hogy erről tudunk beszélni végre, hogy nagyon nagy esélyesek vagyunk és olyan mentalitású lett ez a klub, ami nyilván húzza magával a szurkolóit is, mert itt csak egyetlen egy dolog, ami elfogadható, ami nem okoz csalódást, ez a bajnoki cím. Minden más kudarc, ami ha belegondolok egy nagyon jó visszajelzés Arteta munkájával kapcsolatban, amilyen mentalitást, családias közeget hozott létre a csapatnál az egyedülálló.
Sokat gondolkodtam, mi kell ahhoz, hogy a City fölé sikerüljön kerekedni, de egyszerűen nem jövök rá. Lehet az elfogultság beszél belőlem, de én úgy érzem, hogy az előző szezonban jobb csapat voltunk, mint a Manchester City és így sem sikerült. Akkor mi a megoldás? Mit kéne tenni? Valóban az a kulcs, hogy meg kell nyernünk minden meccset a szezonban?

Arteta, Saliba, & Calafiori react to his Arsenal debut

Fontosak lesznek nagyon az igazolások, Calafiori már behúzva s Merino is közel áll a csatlakozáshoz, de még mindig úgy érzem, hogy nem elég mély a keret egy olyan szezonra, ahol még több mérkőzés vár ránk az eddigieknél is. Arteta legnagyobb gyengesége szerintem pont ebben rejlik, hogy nem tudja jól rotálni a csapatát. Nehéz kérdés ez, mert ő egy olyan személyiség, akinek van egy szűk bizalmi köre, akikben bízik és akikért mindent meg is tesz minden bizonnyal, de a hangsúly a szűk szón van. Ha kiesel ebből a körből, akkor nagyon nehéz a visszaút. Több példa is volt már erre itt tartózkodása során. Mindig elmondja azt is, hogy ez egy csapat és mindenkinek készen kell állnia, mert a cserepadon lévő játékosok is ugyanúgy fontosak a szezonra nézve. Én nagyon szeretem a spanyolt, a szenvedélyét, ahogy a játékhoz áll. Biztos vagyok benne, hogy egy nagyon jó ember is, de közben megvan benne az a szigor, ami mindenképpen kell, hogy egy edzőben meg legyen. Biztos vagyok abban is, hogy látják a rivális csapatok ezt, mert egyre többen vannak, akik gyűlölik őt és a csapatot, ami a legjobb visszaigazolás abban, hogy kibaszott jó, amit csinál itt. Viszont neki is fejlődnie kell és kívülállóként látva a fent említett dolgokban kell a legjobban. Láttuk a szezon közben, azért több játékos is csapágyasra volt járatva, ennek az orvoslására több bizalmat kell adni a többieknek, vagy ha nincs olyan opció, akkor bizony túl kell adni rajtuk és hozni a helyükre olyan embereket, akiket használ is. Ez talán meg is fog történni, ESR (sajnos) elment, pletykák szerint Eddie, Nelson, Kiwior és Ramsdale is távozhatnak, ha ez megtörténik, akkor viszont hozni kell játékosokat a helyükre, olyanokat, akiket nyugodt szívvel be tud majd rakni a kezdőbe is akár. Saka perceit is nagyon menedzselni kéne és Odegaard pihentetése is fontos lenne, őszintén szólva, nála már a bajnokság második felében csak rettegtem, hogy mikor fog jönni egy sérülés, ami az egész szezonunkat romba dönti. A gond csak ott van, hogy ma elkezdődik a szezon számunkra is, szóval már most is késő talán, de közhellyel élve, jobb később, mint soha. Ez lenne az egyik dolog ami (szerintem) kelleni fog ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím.

Arsenal launch new adidas 2024/25 third kit | News | Arsenal.com

A másik dolog pedig az, hogy ne arra koncentráljunk, hogy a Citynél vagy másnál legyünk jobbak. Legyünk jobbak magunknál, introvertáltabbnak lenni szerintem nem hátrány. Összpontosítsunk csak arra, hogy jobbak legyünk az előző évi csapatunknál minden egyes évben. Ez a dolog, ha sikerül, akkor előbb-utóbb össze kell jönnie. Sikerre éhes az egész csapat, de nagyon, a szurkolókról nem is beszélve. Nagyon jó csapatunk van, ismerjük fel a hibáinkat és fejlődjünk azokban a dolgokban, amikben kell. Győzzük le magunkat és bajnokok leszünk. GO GUNNERS!

comments powered by Disqus
süti beállítások módosítása